Ce smartphone-uri au cumpărat europenii și cum s-au schimbat preferințele în ultimii șapte ani

​Începutul lui 2022 a fost slab pentru piața smartphone-urilor în Europa, vânzările totalizând 49 de milioane de unități. Samsung are 35%, Apple are 25%, iar cel mai mult în top 5 a avansat marca realme. Ce mărci au apărut și dispărut din top 5 în ultimii ani?

Smartphone-uriFoto: Mirko Vitali, Dreamstime.com

În primul sfert din 2022 cinci mărci au avut, împreună, 85% din piață și cel mai bine a stat Samsung, cu 35%, iar Apple a avut 25%. Pe trei a fost Xiaomi, cu 14%, arată datele Counter Point. Locul 4 a fost ocupat de Oppo, cu 6%, iar pe cinci a fost realme, cu 4%.

În România, Samsung are o cotă de piață mai mare decât media europeană

Cum s-au schimbat preferințele europenilor în ultimii șapte ani? Samsung a avut în unele trimestre chiar și 37% din piață, iar în cele mai slabe a avut 27%. La Apple, prin tradiție, ultimul trimestru din an este foarte bun, cu un maxim de 31%, dar în alte trimestre cifrele sunt mult mai mici (chiar și de 15% cotă de piață).

Huawei avea 2% din piață la început de 2015, a urcat până la 23% la final de 2018, dar sancțiunile impuse de SUA au dus la cădere rapidă și la o ieșire din top 5 în 2020.

Xiaomi a intrat în top 5 la început de 2018, iar în unele trimestre din anul trecut a ajuns să aibă chiar și 24%, datorită modelelor la prețuri de 200-300 de euro, cu specificații foarte bune.

Marca Oppo și-a făcut apariția în top cinci încă din 2019 și cele mai bune trimestre i-au adus o cotă de 10%.

Top 5 s-a consolidat și, dacă în 2015 restul mărcilor aveau chiar și 45% din total, în prezent doar 15% din piață aparțin altor mărci decât cele din top 5.

În 2015 au intrat pentru scurt timp în top 5 mărci precum LG și Lenovo iar ZTE a mai fost și ea prezentă în top 5 între 2015 și 2017.

Sursa foto: Dreamstime.com

Etichete:

Distribuie articolul:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Articole similare
Articole populare

Newsletter

Rămai la curent cu cele mai importante știri ale momentului.