Compania feroviară ungară MAV-Start vrea să cumpere 115 locomotive noi care pot atinge 200 km/h

​Compania feroviară națională MAV-Start, care în ultimii ani și-a modernizat puternic materialul rulant, a acordat un contract pentru a cumpăra 35 de locomotive electrice de la Siemens, cu opțiunea de a mai comanda încă 80 de locomotive. Ungaria are și producție importantă de vagoane de cale ferată ultra-moderne care sunt folosite pe plan intern.

Vagoane din UngariaFoto: Hotnews

În Ungaria nu se poate circula cu 200 km/h, dar operatorul național își mărește flota de vehicule capabile să atingă acestă viteză, în ideea că vor exista pe viitor astfel de porțiuni și în Ungaria.

MAV-Start a lansat în 2020 licitația pentru contractul în care vrea să cumpere 115 locomotive, iar două companii au depus oferte: Siemens, cu locomotivele Vectron și Bombardier, cu modelul Traxx.

Costul locomotivelor Siemens, în funcție de complexitate, este între 3,5 milioane și 4 milioane euro/unitate.

MAV va folosi locomotivele pe serviciile InterCity și va lansa trenuri IC+ care vor circula pe cele mai rapide magistrale, unde vitezele maxime sunt de 160 km/h.

De câțiva ani, Ungaria produce vagoane ultra-moderne la fabrica de la Szolnok, vagoane capabile de 200 km/h care sunt utilizate de MAV-Start pe cele mai importante rute interne și mai ales internaționale.

Cele mai moderne vagoane MAV cu compartimente ajung și în România, pe trenul internațional Corona: Brașov – Budapesta.

Vagoane produse în Ungaria sunt certificate pentru a rula cu 200 km/h și se regăsesc pe trenuri care ajung în România, Austria, Cehia, Polonia, Slovacia, Germania și Elveția.

Sursa: International Railway Journal

Etichete:

Distribuie articolul:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole populare

Newsletter

Rămai la curent cu cele mai importante știri ale momentului.