Dezastru pentru Netflix: Valoarea companiei s-a prăbușit cu peste o treime în „miercurea neagră” a gigantului de streaming

Prețul acțiunilor Netflix s-a prăbușit cu peste o treime miercuri după ce gigantul american de streaming a dezvăluit că numărul său de abonați a scăzut pentru prima dată în mai bine de un deceniu, relatează Reuters.

Pretul actiunilor Netflix s-a prabusit pe bursaFoto: Filip Radwanski / Alamy / Profimedia Images

Prețul acțiunilor companiei a scăzut cu 37% până la 220 de dolari miercuri, Netflix îndreptându-se spre cea mai proastă zi pe bursă din ultimii aproape 18 ani dacă pierderile se mențin până la încheierea sesiunii de tranzacționare.

„Netflix este un simbol pentru ceea ce se întâmplă cu o companie ce se bazează pe creștere atunci când nu mai crește”, afirmă Kim Forrest, ofițer șef de investiții la Bokeh Capital Partners.

„Oamenii cumpără [acțiunile] companiilor de creștere fiindcă cred că fluxul de numerar va continua să crească așa că plătesc în avans în anticiparea acestui lucru. Când acțiunile companiilor de acest tip o iau la vale oamenii care caută creștere se retrag rapid”, explică el.

Prețul acțiunilor Netflix s-a prăbușit cu 20% și la sfârșitul lunii ianuarie după ce a estimat o creștere redusă a numărului de abonați pentru primul trimestru din 2022. În realitate, compania a pierdut a pierdut aproximativ 200.000 de abonaţi la nivel global față de trimestrul 4 din 2021.

Netflix anunță măsuri de redresare, analiștii sunt circumspecți

Prăbușirea înregistrată miercuri de acțiunile sale ar putea șterge toată creșterea înregistrată în decursul ultimilor doi ani, perioadă în care Netflix s-a bucurat de un boom alimentat în mare parte de pandemia de COVID-19 și lockdown-urile care i-au obligat pe oameni să rămână în locuințe.

Într-o tentativă de a calma nervii, directorii companiei americane au anunțat joi că analizează introducerea unei categorii de abonament mai ieftin care să afișeze reclame clienților, o pivotare cu 180 de grade pentru gigantul de streaming care a atras numeroși utilizatori tocmai din cauza absenței publicității în timpul spectacolelor pe care le difuzează.

Aceștia au anunțat anterior că vor lua măsuri și în privința celor care își împărtășesc parolele cu alți utilizatori, o situație pe care Netflix o consideră problematică de mai mulți ani de zile.

Netflix, cea mai mare companie de streaming după cota de piață și o pionieră în domeniu, se confruntă de asemenea cu o concurență tot mai puternică din partea rivalilor de la HBO Max, Disney+ și AppleTV care în ultimii ani au investit masiv în noi programe.

Însă analiștii consideră că cea mai mare problemă cu care se confruntă platforma de streaming este anularea abonamentelor din cauza inflației ridicate din multe țări și a faptului că oamenii s-au săturat să stea în locuințe să se uite la filme și seriale.

Analiștii notează de asemenea că Netflix nu a fost ajutată nici de decizia de a majora prețul abonamentelor pentru utilizatorii din SUA și Canada la mijlocul lunii ianuarie a acestui an.

Etichete:

Distribuie articolul:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole populare

Newsletter

Rămai la curent cu cele mai importante știri ale momentului.