FOTO / Protest în mijlocul șoselei. Zeci localnici au blocat cu mașinile drumul spre Cincșor

Revoltați că își distrug mașinile pe o șosea improvizată, zeci de oameni din satele Cincu și Cincșor au blocat drumul de acces către aceste localități. Șoseaua care leagă cele două sate este singura variantă de acces în zonă, după ce podul de la Voila a fost închis. Ar exista o alternativă prin comuna Agnita, din județul Sibiu, dar pentru asta oamenii ar fi nevoiți să ocolească zeci de kilometri.

„Nu se mai poate așa. Acest drum este un dezastru. Își bat joc de noi“, a spus unul din protestatari, citat de fagarasultau.ro.

În urmă cu un an circulația a fost deviată pe la Dridif, pe drumul spre barajul hidrocentralei până la Cincșor, după ce podul de la Voila a fost închis, în vederea construirii unuia nou. Însă, lucrările la pod au fost oprite din cauza unui aviz.

„Consiliul Județean Brașov a întocmit Studiul de Fezabilitate pentru construirea unui nou pod peste râul Olt pe DJ 105, pe raza UAT Voila. Având în vedere importanța strategică a podului, Ministerul Apărării Naţionale a fost implicat în alegerea variantei din SF și s-a decis demolarea podului existent și construirea unui pod nou pe același amplasament. Când s-au obținut avizele, Hidroelectrica a avut prioritate față de ABA Olt la emiterea avizului, pentru că în amonte se află barajul de la Voila, iar podul este amplasat la capătul canalului de fugă al barajului. Avizul dat de Hidroelectrica nu permite nicio lucrare în albia Oltului. Cu această condiționalitate s-a realizat Proiectul Tehnic și au urmat 4 licitații pentru desemnarea constructorului, pentru că la primele trei licitații nu s-a prezentat niciun ofertant. Câștigătorul SC Con-A Sibiu a demarat proiectul, a realizat arcele metalice pentru noul pod, dar a înţeles că nu poate demola podul conform proiectului și al avizului Hidroelectrica. Con-A a propus alte variante de demolare, respectiv o demolare prin implozie, dar această variantă presupune impactul asupra culeelor existente și o reavizare de la Hidroelectrica care ar permite intervenții în albia Oltului. Acesta este motivul întârzierilor și sperăm, conform discuțiilor cu constructorul, că până la sfârșitul lunii Iunie vom definitiva o soluție”, declara în urmă cu o lună Mihai Pascu, directorul executiv al Direcţiei Drumuri Judeţene şi Servicii Publice din cadrul Consiliului Judeţean Braşov, pentru aceeași sursă.

Pe de cealaltă parte, autoritățile comunei Voila spun că din luna ianuarie a acestui an au fost depuse documentațiile la instituțiile abilitate în vederea obținerii avizelor pentru asfaltarea acestei variante ocolitoare. Doar vineri,15 iulie s-a obținut autorizația de construcție. Urmează ca în aceste zile să fie semnat contractul de asfaltare cu constructorul și să se înceapă modernizarea drumului. Banii pentru modernizarea acestui drum au fost alocați atât din bugetul Primăriei Voila, cât și de la Consiliul Județean Brașov.

Problema degradării acestui drum este urmare și a circulației autovehiculelor, inclusiv militare, cu un tonaj mare, susțin reprezentanții locali.

Etichete:

Distribuie articolul:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole populare

Newsletter

Rămai la curent cu cele mai importante știri ale momentului.