Magazinele Lidl din toată țara vor avea program mai scurt. Motivul ar fi reducerea consumului de energie

Începând de luni, 26 septembrie, magazinele Lidl din toată țara vor funcționa după un program mai scurt, anunță economica.net. Reprezentații Lidl, care sunt parte a grupului german Schwartz, cu cea mai mare rețea de magazine din România, spun că vor să își reducă costurile cu energia și, în acest fel, ar contribui și la planul european de reducere a consumului de energie electrică din perioada de vârf de consum.

Astfel, de luni, 26 septembrie, Lidl România modifică orarul de funcționare al magazinelor din toată țara. Toate magazinele vor avea același program, după cum urmează:

  • Luni – Sâmbătă: 07:30 – 21:00
  • Duminică: 08:00 – 19:00*
  • *Cu excepția magazinului Lidl din Medgidia, str. Independenței, Nr. 12, care își păstrează programul actual pentru duminică și va funcționa în intervalul orar 08:00 – 18:00.

Programul magazinelor era, până acum:

  • Luni – Sâmbătă: 07:00 – 22:00
  • Duminică: 08:00 – 21:00

Potrivit economica.net, care citează surse din piața de retail, despre problema costurilor cu energia și eventuale soluții s-a discutat și la nivelul asociațiilor din industrie, fiind ridicată în întâlnirile din cadrul Asociației Marilor Retaileri (AMRCR). Ideea de reducere a programului de funcționare nu ar fi momentan împărtășită de toate marile lanțuri de retail și nu a fost luată o decizie la nivelul Asociației.

Operatorii lanțurilor de magazine se află într-o situație delicată în urma adoptării OUG 119/2022, care a intrat în vigoare la data de 1 septembrie. Până atunci, în baza OUG 27, ei beneficiau, ca mare parte dintre consumatorii non-casnici, de plafonarea prețului la energie, plătind 1 leu/kWh, indiferent de furnizor sau de prețul de contract. După 1 septembrie, lanțurile de magazine plătesc prețul pieței, chiar dacă au existat interpretări că și ele ar trebui să beneficieze de plafonarea parțială (pentru 85% din consum) la 1 leu/kWh, pentru că noua ordonanță mai permite acest preț plafonat pentru companiile din industria alimentară.

După apariția noii ordonanțe, AMRCR a susținut că vrea să primească energie la preț plafonat și în continuare. ”Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma ‘industria alimentară’- care nu are o definiţie clară în legislaţia naţională – deoarece asigură funcţionarea permanentă şi optimă a lanţului de aprovizionare către populaţie”, a arătat Asociația.

O decizie în acest sens, dacă va fi luată, ar putea fi decisă de parlamentari în dezbaterile pe legea care va aproba OUG 119.

Etichete:

Distribuie articolul:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Articole similare
Articole populare

Newsletter

Rămai la curent cu cele mai importante știri ale momentului.