Modificări în mersul trenurilor care leagă Braşovul de Ungaria

CFR Călători anunţă că din 18 martie au loc modificări în circulația trenurilor ca urmare a unor lucrări la calea ferată. Modificări sunt la mersul trenurilor care leagă Braşovul de oraşele din Ungaria.

În urma solicitării primite de la administrația feroviară ungară – MAV referitor la efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară din Ungaria (între stațiile Bekecssaba și Lokoshaza), CFR Călători informează că în perioadele 19 – 28 martie 2022 și 20 – 29 aprilie 2022 vor interveni modificări în circulaţia trenurilor internaţionale, astfel:

în perioadele 18–28 martie 2022 și 19–29 aprilie 2022

  • trenul IR 75 Budapesta – Brașov se anulează în relația Lokoshaza – Sibiu – Brașov.
  • trenul IR 72 București Nord – Budapesta se anulează pe distanța Arad – Lokoshaza și circulă conform graficului de circulație în relația București Nord – Timișoara Nord – Arad.
  • trenul IR 370 Arad – Szolnok se anulează în relația Arad – Lokoshaza.

în perioadele 19–29 martie 2022 și 20–30 aprilie 2022

  • trenul IR 74 Brașov – Budapesta se anulează pe distanța Brașov – Sibiu – Lokoshaza.
  • trenul IR 73 Budapesta – București Nord se anulează pe distanța Lokoshaza – Arad și circulă conform graficului de circulație în relația Arad – Timișoara Nord – București Nord.
  • trenul IR 371 Szolnok  – Arad se anulează  pe distanța Lokoshaza – Arad.

în perioadele 18 – 27 martie 2022 și 19 – 28 aprilie 2022

  • trenul IR 78 se anulează pe distanța Timișoara Nord – Lokoshaza și circulă conform graficului de circulație în relația București Nord – Timișoara Nord.
  • trenul IR 472 se anulează în relația București Nord – Brașov – Sibiu – Curtici – Lokoshaza.

În data de 24 aprilie 2022, trenul IR 472 va circula ca tren IR 12635 în relația București Nord (plecare 16.37) – Chitila – Brazi – Ploiești Vest – Brașov (sosire 19.07).

în perioadele 19 – 28 martie 2022 și 20– 29 aprilie 2022

  • trenul IR 79 se anulează pe distanța Lokoshaza – Curtici – Timișoara Nord și circulă conform graficului de circulație în relația Timișoara Nord – București Nord.
  • trenurile IR 378 si IR 377 se anulează în relația Timișoara Nord – Lokoshaza si retur.
  • trenurile IR 376 si IR 379 se anulează în relația Arad – Lokoshaza si retur.
  • trenul IR 473 Lokoshaza – Sibiu – Brașov – București Nord va circula ca tren IR 12632 în relația Brașov (plecare ora 10.02) – Ploiești Vest – Brazi – Chitila – București Nord (sosire ora 12.28).
  • trenul IR 374 Arad – Curtici – Budapesta se anulează pe distanța  Curtici – Lokoshaza  și  circulă conform graficului de circulație în relația Arad – Curtici.

în perioadele 20 – 29 martie 2022 și 21– 30 aprilie 2022

  • trenul IR 375 se anulează în relatia Budapesta – Lokoshaza – Arad.

în perioadele 20 – 29 martie 2022 și 21–30 aprilie 2022

  • trenul IR 1635 Bucuresti Nord – Chitila – Brazi – Ploiești Vest – Brașov va circula ca tren IR 12635 în relația București Nord (plecare ora 16.37) – Chitila – Brazi – Ploiești Vest – Brașov (sosire ora 19.07).

Pasagerii care au bilete la aceste trenuri în trafic intern și doresc să renunțe la călătorie pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

Ce presupun lucrările din Ungaria

Potrivit oficialilor maghiari, investiţia are o valoare de aproape 130 de miliarde de forinţi (355,5 milioane de euro) va fi finalizată până în vara lui 2024, iar un an mai târziu se va termina şi construcţia aşa-numitului sistem european de control al trenurilor, care va face transportul feroviar mai sigur, costurile acestuia ridicându-se la 5,3 miliarde de forinţi (14,5 milioane de euro).

Pe parcursul realizării investiţiei, tronsonul de cale ferată între Békéscsaba şi Lőkösháza (aproape de granița cu România) va fi modernizat pe o lungime de aproape 30 de kilometri. Unul dintre obiectivele dezvoltării este creşterea sarcinii pe osie cu 15 kN (aproximativ 1,5 tone), ceea ce va duce la o capacitate de transport mai mare, precum şi creşterea vitezei de la 100 la 160 km/h. Va fi modernizată, de asemenea, întreaga linie de tracţiune electrică de deasupra căii de rulare şi alimentarea cu energie.

În gările Szabadkígyós, Kétegyháza şi Lőkösháza va fi reînnoit iluminatul, vor fi modernizate facilităţile traficului pentru călători, se va asigura accesibilitatea gărilor pentru persoanele cu handicap. Vor fi construite pasaje subterane, ascensoare, acoperişuri pentru platforme, bariere fonice pe lungime de 5,5 km şi parcări pentru automobile şi biciclete.

Dezvoltările vor fi executate de firmele Strabag, V Híd S.A. şi grupul francez Thales.

Etichete:

Distribuie articolul:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Articole similare
Articole populare

Newsletter

Rămai la curent cu cele mai importante știri ale momentului.